Dahl lampa wisząca duża- biały/ mosiądz
Legendarny norweski designer - Birger Dahl zaprojektował tę lampę w 1956 roku i zainstalował ją w odnowionym budynku norweskiego parlamentu dwa lata później. Chociaż Dahl to klasyczny projekt z połowy XX stulecia, jego minimalistyczna forma i gładkie, pozbawione ozdób powierzchnie nadal nadają mu nowoczesny wygląd i bez trudu wtapiają się we współczesne wnętrza.
Klosz lampy Dahl wykonany jest z dmuchanego szkła o gładkim matowym wykończeniu. Uzupełniają go stalowe detale w kolorze mosiądzu, białym lub ciemnoszarym. Lampa Dahl dostępna jest także w mniejszej wersji.
Lampa Dahl została ponownie wprowadzona na rynek przez firmę Northern wraz z równie świetnymi, klasycznymi projektami Birgera Dahl'a tj. Dokka i Birdy.
- PROJEKT: Birger Dahl
- KRAJ PRODUCENTA: Norwegia
- PROJEKTANT: Birger Dahl
- WYMIARY: Wysokość: 33 cm; Średnica Ø: 12-25 cm;
- MATERIAŁ: dmuchane matowe szkło, stal
- KOLORY: klosz: biały, oprawa: mosiądz, ciemnoszary, biały
- ŹRÓDŁO ŚWIATŁA: E27, Max. 100W
- INFORMACJE DODATKOWE: czarny przewód zasilający: 370cm, podsufitka w zestawie
- MARKI: Northern
Birger Dahl (1916-1998) był pionierem w projektowaniu współczesnego skandynawskiego oświetlenia. Połowa XX wieku to okres kształtowania jego twórczości, i własnego charakterystycznego, opływowego stylu. Kariera Dahla rozpoczęła się właściwie w poprzedniej dekadzie, kiedy został szefem projektowania w norweskiej firmie elektronicznej Sønnico i stworzył wielokrotnie nagradzaną lampę wiszącą Dokka. Dokka była pierwszą lampą zaprojektowaną w Norwegii, która otrzymała Złoty Medal na prestiżowym Triennale di Milano, dzięki czemu norweskie oświetlenie znalazło się w międzynarodowym centrum uwagi.
Wielokrotnie nagradzany za swoje projekty oświetlenia, Dahl jest również uważany za jednego z czołowych norweskich powojennych architektów wnętrz. Surowe geometryczne kształty, takie jak koła, stożki i cylindry o delikatnych, wygładzonych konturach, były elementami charakterystycznymi w projektach Dahla. Dbał o czystość formy, podkreślając kształt przedmiotu, nie chował go za ozdobnymi detalami czy ornamentami. Taka wrażliwość wyjaśnia, dlaczego jego prace nadal wydają się nowoczesne i dlaczego projekty oświetlenia, takie jak Dokka, Birdy i Dahl, są tak kompatybilne z wnętrzami naszych czasów.