Birdy Wall Swing Lamp- Long Arm- Black/ Brass
Birdy is a series of lamps designed in 1952, in a modernist style, produced and sold by the Norwegian electricity company Sønnico (Oslo) for many years. In 1954 the table lamp, then known as “s-30016” was awarded the highly esteemed Golden Medal at the Milan triennale.
In 2013 Northern decided to re-launch this design classic, taking care to preserve the original shape and highly functional features that at first made it such a well–loved light. The lamp series is available in white, grey or black colour with steel finish and black colour with black or brass metal finish.
The wall lamp is also available with a shorter arm.
- DESIGN: Birger Dahl
- COUNTRY OF MANUFACTURER: Norway
- DESIGNER: Birger Dahl
- SIZES: LENGTH: 53 cm; Width: 12,5 cm; Height: 24 cm;
- MATERIAL: aluminum
- COLORS: Black/Brass, White/Steel, Grey/Steel, Black/Black, Black/Steel
- LIGHT SOURCE: E27, Max. 11 W LED
- ADDITIONAL INFO: black cord with a switch: 200cm
- BRAND: Northern
Birger Dahl (1916-1998) był pionierem w projektowaniu współczesnego skandynawskiego oświetlenia. Połowa XX wieku to okres kształtowania jego twórczości, i własnego charakterystycznego, opływowego stylu. Kariera Dahla rozpoczęła się właściwie w poprzedniej dekadzie, kiedy został szefem projektowania w norweskiej firmie elektronicznej Sønnico i stworzył wielokrotnie nagradzaną lampę wiszącą Dokka. Dokka była pierwszą lampą zaprojektowaną w Norwegii, która otrzymała Złoty Medal na prestiżowym Triennale di Milano, dzięki czemu norweskie oświetlenie znalazło się w międzynarodowym centrum uwagi.
Wielokrotnie nagradzany za swoje projekty oświetlenia, Dahl jest również uważany za jednego z czołowych norweskich powojennych architektów wnętrz. Surowe geometryczne kształty, takie jak koła, stożki i cylindry o delikatnych, wygładzonych konturach, były elementami charakterystycznymi w projektach Dahla. Dbał o czystość formy, podkreślając kształt przedmiotu, nie chował go za ozdobnymi detalami czy ornamentami. Taka wrażliwość wyjaśnia, dlaczego jego prace nadal wydają się nowoczesne i dlaczego projekty oświetlenia, takie jak Dokka, Birdy i Dahl, są tak kompatybilne z wnętrzami naszych czasów.