SKU
446-main

Dahl Pendant Lamp Large- White- More Options

€379
Click below to choose an option

Dahl’s seamless curves and crisp, white surfaces may seem completely contemporary, but this classic design has a long and illustrious past. Dahl was originally created in 1956 and installed in the newly-renovated Norwegian Parliament building two years later.

The light was reintroduced by Northern in 2016, following the relaunch of Birger Dahl’s classic Dokka and Birdy designs. For decades, Dahl’s smooth shape and soft contours have blended effortlessly into modern interiors andcreated a focal point that illuminates the room.

Dahl is also available in a small version.

  • DESIGN: Birger Dahl
  • COUNTRY OF MANUFACTURER: Norway
  • DESIGNER: Birger Dahl
  • SIZES: Height: 33 cm; Diameter Ø: 12-25 cm;
  • MATERIAL: glass, steel
  • COLORS: shade: white, body: brass matt, dark grey or white
  • LIGHT SOURCE: E27, Max. 100W
  • ADDITIONAL INFO: black cord Light: 370cm
  • BRAND: Northern
Write Your Own Review
You're reviewing:Dahl Pendant Lamp Large- White- More Options
Your Rating

Birger Dahl (1916-1998) był pionierem w projektowaniu współczesnego skandynawskiego oświetlenia. Połowa XX wieku to okres kształtowania jego twórczości, i własnego charakterystycznego, opływowego stylu. Kariera Dahla rozpoczęła się właściwie w poprzedniej dekadzie, kiedy został szefem projektowania w norweskiej firmie elektronicznej Sønnico i stworzył wielokrotnie nagradzaną lampę wiszącą Dokka. Dokka była pierwszą lampą zaprojektowaną w Norwegii, która otrzymała Złoty Medal na prestiżowym Triennale di Milano, dzięki czemu norweskie oświetlenie znalazło się w międzynarodowym centrum uwagi.

Wielokrotnie nagradzany za swoje projekty oświetlenia, Dahl jest również uważany za jednego z czołowych norweskich powojennych architektów wnętrz. Surowe geometryczne kształty, takie jak koła, stożki i cylindry o delikatnych, wygładzonych konturach, były elementami charakterystycznymi w projektach Dahla. Dbał o czystość formy, podkreślając kształt przedmiotu, nie chował go za ozdobnymi detalami czy ornamentami. Taka wrażliwość wyjaśnia, dlaczego jego prace nadal wydają się nowoczesne i dlaczego projekty oświetlenia, takie jak Dokka, Birdy i Dahl, są tak kompatybilne z wnętrzami naszych czasów.

To Top