Birdy Floor Lamp- Grey/ Steel
Birdy is a series of lamps designed in 1952, in a modernist style, produced and sold by the Norwegian electricity company Sønnico (Oslo) for many years. In 1954 the table lamp, then known as “s-30016” was awarded the highly esteemed Golden Medal at the Milan triennale.
In 2013 Northern decided to re-launch this design classic, taking care to preserve the original shape and highly functional features that at first made it such a well–loved light. The lamp series is available in white, grey or black colour with steel finish and black colour with black or brass metal finish.
Birdy is also available as a table lamp and wall lamps with short or long arm.
- DESIGN: Birger Dahl
- COUNTRY OF MANUFACTURER: Norway
- DESIGNER: Birger Dahl
- SIZES: LENGTH: 67 cm; Height: 133 cm;
- MATERIAL: steel, aluminum
- COLORS: Black/Brass, White/Steel, Grey/Steel, Black/Black, Black/Steel
- LIGHT SOURCE: E27, Max. 11 W LED
- ADDITIONAL INFO: black cord with a switch: 200cm
- BRAND: Northern
Birger Dahl (1916-1998) był pionierem w projektowaniu współczesnego skandynawskiego oświetlenia. Połowa XX wieku to okres kształtowania jego twórczości, i własnego charakterystycznego, opływowego stylu. Kariera Dahla rozpoczęła się właściwie w poprzedniej dekadzie, kiedy został szefem projektowania w norweskiej firmie elektronicznej Sønnico i stworzył wielokrotnie nagradzaną lampę wiszącą Dokka. Dokka była pierwszą lampą zaprojektowaną w Norwegii, która otrzymała Złoty Medal na prestiżowym Triennale di Milano, dzięki czemu norweskie oświetlenie znalazło się w międzynarodowym centrum uwagi.
Wielokrotnie nagradzany za swoje projekty oświetlenia, Dahl jest również uważany za jednego z czołowych norweskich powojennych architektów wnętrz. Surowe geometryczne kształty, takie jak koła, stożki i cylindry o delikatnych, wygładzonych konturach, były elementami charakterystycznymi w projektach Dahla. Dbał o czystość formy, podkreślając kształt przedmiotu, nie chował go za ozdobnymi detalami czy ornamentami. Taka wrażliwość wyjaśnia, dlaczego jego prace nadal wydają się nowoczesne i dlaczego projekty oświetlenia, takie jak Dokka, Birdy i Dahl, są tak kompatybilne z wnętrzami naszych czasów.